środa, 24 sierpnia 2011

Niespodzianka

Witam ponownie po dłuższej nieobecności!

Myślę że warto było czekać. Nieoczekiwanie wykluły się małe gekony lamparcie. Po nieudanej inkubacji poprzednich jaj, doszedłem do wniosku że samiec może mieć problemy z płodnością. Jakież było moje zdziwienie, gdy w ubiegłą środę doliczyłem się, że ostatnio złożone jaja inkubują się 47 dzień i wyglądają na takie z których lada moment ma coś wyskoczyć. No i wyskoczyło :)



 młody w trakcie swojej pierwszej wylinki

 
W 49 dniu inkubacji na świat wyszły dwa przepiękne maluchy. "Umaszczenie" młodziaków znacząco odbiega od wyglądu dorosłych osobników. Z czasem te piękne czarne pasy rozpadną się na mniejsze cętki. Poniżej zdjęcie rodziców i ciotki (ta w środku) ;)



  

 matka


 ojciec

A to zdjęcie terrarium w którym mieszkają, co prawda nie odzwierciedla stepowo - skalistego(Afganistan / Pakistan biotopu w jakim występują, ale zaręczam że jest praktyczne dla zwierzaków i miłe dla oka.


 

Maluchy są po pierwszym posiłku, są bardzo żwawe i jeżeli okażą się samicami to zostaną u mnie. A jeżeli nie, to mam nadzieję że znajdą dobrego właściciela.



W następnej notce napiszę o tym, co w końcu wykluło się z jaj węży zbożowych i jaki jest ostateczny bilans.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz